Giwa Lun 27 Jan 2014 - 7:27
montmein69 a écrit:Est-il inconcevable que le SS2 qui a des problèmes de sous-motorisation avec son moteur actuel, puisse être équipé d'un Newton ?
Pour revenir sur cette hypothèse, voici les poussées respectives des moteurs-fusées Newton 1 et 2, et du moteur hybride de SS2 :
Newton1 : 214 kN ; Newton 2 :16 kN ; SS2 :270 kN
Voir:
- Spoiler:
Virgin Galactic has now hot-fired both a 3,500 lbf thrust rocket engine and a 47,500 lbf thrust rocket engine
http://en.wikipedia.org/wiki/RocketMotorTwo
RocketMotorTwo is a throttleable hybrid rocket engine fueled with hydroxyl-terminated polybutadiene (HTPB) and nitrous oxide – sometimes referred to as an N2O/HTPB engine providing 60,000 pounds-force (270 kN) of thrust.
Même la poussée du premier étage du Launcherone est donc insuffisante pour remplacer la poussée du moteur hybride de SS2.
Mais il est toujours possible qu'à l'avenir un Newton 3 ? Mais là ce n'est que spéculation !
Sinon, du côté du moteur de SS2, il y a cette éventualité envisagée de remplacer le carburant solide "caoutchouc" HTPB par un "nylon ", donc un polyamide
- Spoiler:
Voir page 44
http://www.faa.gov/about/office_org/headquarters_offices/ast/media/20120502_Mojave_SS2_Final_EAandFONSI.pdf
4.1.1.2
Launch Vehicle Emissions
As noted in Section 2.1.2.2 of this EA, SpaceShipTwo would use N2O as an oxidizer and a solid
organic material as fuel, such as, but not restricted to, nylon, HTPB rubber, plastic, or similar non
- explosive organic material. This analysis provides emissions for both nylon and HTPB.
Test data indicate that emission indices for HTPB are similar to those for nylon (Scaled Composites
2012). The emission indicesfor HTPB/N2Oand nylon/N2O listed in Exhibit 4-3 were used for the SpaceShipTwo emission estimates.
Dernière édition par Giwa le Lun 27 Jan 2014 - 12:08, édité 1 fois