Le forum de la conquête spatiale

Vous souhaitez réagir à ce message ? Créez un compte en quelques clics ou connectez-vous pour continuer.
2 participants

    Réflexions sur les futurs systèmes de navigation du CEV

    avatar
    Invité
    Invité


    Réflexions sur les futurs systèmes de navigation du CEV Empty Réflexions sur les futurs systèmes de navigation du CEV

    Message  Invité Lun 26 Fév 2007 - 20:06

    Un petit papier présentant quelques réflexions sur les futurs systèmes de navigation du CEV

    http://ntrs.nasa.gov/search.jsp?R=514907&id=1&qs=No%3D70%26Ne%3D2%26N%3D123

    ( lien direct vers le pdf : http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi.ntrs.nasa.gov/20070005131_2007004869.pdf )

    The Orion Crew Exploration Vehicle (CEV) will be the first human spacecraft built by NASA in almost 3 decades and will be the first vehicle to perform both Low Earth Orbit (LEO) missions and lunar missions since Apollo. The awesome challenge of designing a Guidance, Navigation, and Control (GN and ampC) system for this vehicle that satisfies all of its various mission requirements is countered by the opportunity to take advantage of the improvements in algorithms, software, sensors, and other related GN and ampC technology over this period. This paper describes the CEV GN and ampC reference architecture developed to support the overall NASA reference configuration and validate the driving requirements of the Constellation (Cx) Architecture Requirements Document (CARD, Reference 1) and the CEV System Requirements Document (SRD, Reference 2). The Orion GN and ampC team designed the reference architecture based on the functional allocation of GN and ampC roles and responsibilities of CEV with respect to the other Cx vehicles, such as the Crew Launch Vehicle (CLV), Earth Departure Stage (EDS), and Lunar Surface Area Module (LSAM), across all flight phases. The specific challenges and responsibilities of the CEV GN and ampC system from launch pad to touchdown will be introduced along with an overview of the navigation sensor suite, its redundancy management, and flight software (FSW) architecture. Sensors will be discussed in terms of range of operation, data utility within the navigation system, and rationale for selection. The software architecture is illustrated via block diagrams, commensurate with the design aspects.



    Réflexions sur les futurs systèmes de navigation du CEV Sensors2mf3
    Réflexions sur les futurs systèmes de navigation du CEV Sensorsql5
    lambda0
    lambda0


    Messages : 4874
    Inscrit le : 22/09/2005
    Age : 57 Masculin
    Localisation : Nord, France

    Réflexions sur les futurs systèmes de navigation du CEV Empty Re: Réflexions sur les futurs systèmes de navigation du CEV

    Message  lambda0 Jeu 1 Mar 2007 - 8:57

    Merci pour ce doc.
    Apparemment, la définition fonctionnelle est déjà bien avancée.

    A+
    Apolloman
    Apolloman
    Donateur
    Donateur


    Messages : 11744
    Inscrit le : 20/04/2006
    Age : 48 Masculin
    Localisation : Lédignan (30 Gard) France

    Réflexions sur les futurs systèmes de navigation du CEV Empty Re: Réflexions sur les futurs systèmes de navigation du CEV

    Message  Apolloman Jeu 1 Mar 2007 - 9:36

    Merci Steph Super

      La date/heure actuelle est Mar 14 Mai 2024 - 1:41